passport4.jpgpassport4.jpgpassport4.jpg

Nama : Mohd Sanusi Bin Haron                                                                                                        

No. I/C : 781223-03-5193     No. Angka Pejabat: D 40473

No. Tel : 0199557048            No. Kad Matrik : J 37957

Alamat : No. 10. Kg. Jias Jalan Slow Machang , 17000 Pasir Mas, Kelantan.

Alamat Majikan : Sekolah Kebangsaan Mekasar 17000 Pasir Mas Kelantan.

e-mail: nusidap@yahoo.com

Pengenalan

Dilahirkan kampung Jias  Pasir Mas, mendapat persekolahan rendah di Sek. Keb. Mekasar. Bermula sekolah pada tahun 1985 tahun 1. Bermula dengan satu biru. Satu biru merupakan kelas yang kedua pendek kata kelas untuk murid kurang pandai , tahap hkognitifnya rendah.

Kemudian saya teruskan kehidupan belajar di sekolah tersebut dengan banyak pengalaman yang manis. Saya mula pandai membaca pada umur 9 tahun iaitu ketika berada di tahun 3. Tahap pendidikan saya pada ketika itu amatlah rendah. sebabnya saya tidak tahu erti perndidikan dalam diri. Oleh itu saya banyak main ketika belajar.

Apabila masuk tahun lima saya dapat masuk ke kelas yang pandai. Kelas pandai namanya ialah 5 Merah. Persaingan untuk mendapat pendidikan cemerlang amat tinggi dalam kelas tersebut. maka saya tertewas dalam persaingan tersebut. Oleh itu saya telah diturunkan ke kelas 6 biru semula.

Pada masa itu saya mula sedar akan pendidikan ini penting maka saya cuba berusaha tetapi gagal kerana agak terlewat dan teknik belajar salah.  Walau bagaimanapun saya berjaya untuk lulus semua mata pelajaran cuma dapat sederhana sahaja.